יום שבת, 9 בנובמבר 2019

תקציר קורות נדב בלוך בבית ספר שדה באר שבע

נדב בלוך - קורותיי בבית ספר שדה/מל"ש באר שבע:

הגעתי לבית ספר שדה באר שבע בשנת 1981, אחרי 3 שנים בבית ספר שדה גלבוע והדרכתי בחצי משרה, כהשלמה ללימודי הגאולוגיה בבן גוריון, עד 1985 ובהמשך הדרכת טיולי שבת עד 1993.

יחד עם ירדנה נאמן (חכמי) הקמנו ב 1981 את חוג הנוער של בית ספר שדה, כשירדנה הדריכה את השכבה הצעירה מכתות ז' עד ט' ואני הדרכתי את הבוגרים מכתות י' עד י"ב. החוג תפש תאוצה, כך שכל שנה הקבוצה גדלה עד שבשנת 1985 היינו יוצאים לטיולים בשני אוטובוסים עם 5 מדריכים. את החוג הדריכו, בנוסף אלי גם שמיל, הדס, דורית, דני גספר ועוד. אחד משיאי החוג, היה שבשנת 1984, הקבוצה הבוגרת יצאה בהדרכתי, כטיול חו"ל במצרים, לשבוע טיול בהר הגבוה בסיני.  שנה אחרי ב 1985 יצאנו שוב לשבוע להר הגבוה בסיני, למסלול שונה, הפעם גם עם חברי הקבוצה הצעירה בליווי שמיל.

בנוסף לחוג הנוער, הדרכתי טיולי בתי ספר, קייטנות סלתי"ם ועוד. בשנים ההן, בית ספר שדה באר שבע היה נותן מענה להדרכה בואדי אונקור בפאתי חברון בשבתות (ובכלל בדרום הר חברון). זה, בגלל שבית ספר שדה כפר עציון הדתי' שהיה מדריך בשגרה באזור הזה, מטבע הדרים לא הדריך בשבת. זה  מסלול שהייתי חתום עליו ושעשיתי אותו דיי הרבה.

בשנת 1985 עזבו אחרוני הבוגרים של חוג הנוער לצבא, וגם התחלתי לעבוד במשרה מלאה כגאולוג בחברת פוספטים בנגב, לכן היכולת שלי להדריך, הצטמצמה לשבתות בלבד. אז הקמתי, במסגרת בית ספר שדה באר שבע, חוג מטיילים מבאר שבע והאזור, איתו טיילתי בכל רחבי הארץ עד 1994. את החוג הזה, של מטיילי באר שבע, התחלתי להדריך גם בחו"ל (במסגרת טיולי חו"ל של החברה להגנת הטבע ובהמשך במסגרת החברה הגאוגרפית) ליעדים תורכיה המערבית, קניה, מרוקו, אלבניה ויוון, תורכיה המזרחית, ואפילו סין.

בשנת 2000, לאחר שסיימתי תואר שני בהנדסת סביבה, בבן גוריון, התחלתי לנהל באגף איכות הסביבה של חברת רותם אמפרט נגב (איחוד של החברות פוספטים בנגב ורותם דשנים), מה שאני עושה עד היום. תפקיד זה, לא אפשר לי יותר לשלב הדרכת טיולים בעבודה שם.


  ירדנה נאמן (חכמי) ואני בסלפי (מי הכיר אז את המילה הזו) מעל מפל בנחל ערוגות עליון, במסגרת הדרכת טיול גמלים נודד של חוג הנוער ברמת מדבר יהודה ב 1983

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה